Відповідно до річного плану та до педагогічної ради вихователь групи середнього передшкільного віку "Бджілка" Мяус К. Д.провела колективний перегляд інтегрованого заняття "У лабораторії здоров*я". Дітлахи на практиці переконалися у тому, що їсти фарбовану картоплю у вигляді чіпсів, пити різнокольорову газовану воду - шкідливо для дитячого організму. А вживання вітамінів та заняття спортом зробить їхнє здоров*я міцним як горішок.


Майстер-клас 

вихователя-методиста Воробйової Л. В. для батьків 

"Читати - це модно!"

Ми вчилися обирати якісні дитячі книги, читати так, щоб дитина захоплювалася цим, створили власну книгу-порадник "Читати - це модно!"


31.08.2018 року у "Світанку" відбулося засідання педагогічної ради, на якій були розглянуті такі питання:

 «Про організацію освітньої діяльності закладу дошкільної освіти
 у 2018 – 2019 навчальному році»

1.          1. Аналіз  виконання рішень попередньої педагогічної ради.

2.          2. Підсумки роботи  за оздоровчий період 2018 р.

     3. Пріоритетні завдання роботи закладу на новий навчальний рік:

- обговорення листа МОН

України від 13.06.2018 р. №1/9-386 «Про особливості організації діяльності закладів дошкільної освіти

у 2018 - 2019 навчальному році»;

-      матеріалів серпневої конференції;

-      матеріалів колегії управління освіти від 12.06.2018 р. «Про стан мовленнєвої компетентності дітей старшого дошкільного віку як складової у підготовці до успішного навчання в школі в закладах дошкільної освіти №№ 6,25,27,30, НВК № 16»;

-      наказу управління освіти і науки Сумської міської ради від 21.06.2018 р. № 234 «Про організацію методичної роботи з педагогічними кадрами закладів дошкільної освіти міста в 2018 – 2019 навчальному році»

3.          4. Затвердження річного плану роботи ДНЗ на 2018- 2019 н. р.

4.         

5.          5. Затвердження освітніх програм, розкладу занять, розпорядку дня,  форм планування, графіків проведення фізкультурних та музичних занять, свят і розваг,  гурткової роботи

   6. Затвердження перспективного плану проходження атестації та підвищення кваліфікації педагогічними працівниками.

   7. Затвердження  плану роботи творчої групи  «З Україною в серці»

    8. Затвердження плану роботи клубу «Молодий вихователь»

    9. Затвердження  комплектації

груп та розподілу

функціональних обов’язків

працівників ДНЗ на

навчальний рік.   

  10. Затвердження плану заходів щодо наступності між

дошкільною та початковою

ланками освіти.

 

   11. Ухвалення рішень педагогічної ради.


Засідання педагогічної ради «Про підсумки роботи за 2017 – 2018 навчальний рік» 24.05.2018 р.


Атестація педагогічних працівників (20.03.2018)

Галілей А. І., завідувач, підтвердила раніше присвоєну категорію

"спеціаліст вищої категорії" та звання "вихователь-методист"

(за рішенням атестаційної комісії управління освіти і науки Сумської міської ради)

Воробйова Л. В., вихователь-методист,  отримала кваліфікаційну категорію

"спеціаліст І-ї категорії"

Казимирчук Л. М., вихователь, підтвердила відповідність

раніше присвоєному 11 (9) тарифному розрядові

Плужник Л. В., вихователь, підтвердила відповідність

раніше присвоєній кваліфікаційній категорії "спеціаліст"

Швадченко О. О., вихователь, підтвердила

відповідність раніше присвоєній кваліфікаційній категорії "спеціаліст"


Тренінг для педагогів "Бережливим бути корисно" в рамках тижня "Споживай енергію економно" (26 - 30.03.2018 р.)


Підвищуємо кваліфікацію педагогічних працівників. 

Участь у фестивалі "Перспектива - 2018".

(15 - 17.03.2018 р.)


Засідання психолого-педагогічного консиліуму 

 

"Готовність дітей старшого дошкільного віку до навчання у школі”

(27.02.2018р.)


Педагогічна рада "Виховання духовної культури дошкільників засобом створення музейного простору"

(21.02.2018р.)



Готуємося до педагогічної ради "Виховання духовної куцльтури дошкільників засобом створення музейного простору": колективний перегляд вихователя групи середнього дошкільного віку "Казочка" Яцишеної М. В. «Подорож до  міні-музею народної іграшки».

 


У ході підготовки до педагогічної ради вихователь старшої групи "Золота рибка" Брянцева М. Ю. провела колективний перегляд заняття з валеологічного виховання з використанням ІКТ "У лабораторії здоровя". Дітки разом шукали пелюстки до "Квітки здоровя", виконуючи різноманітні завдання та досліджуючи діяльність органів чуття - носика, вушок, оченят, ротика. Із задоволенням дітки виконували гімнастику для очей та фізкультхвилинку з допомогою мультимедійної дошки.

   Молодий педагог творчо підійшла до проведення заняття та продемонструвала свій професіоналізм.


Мандрівка ІКТ - країною - педагогічний ринг, який провела вихователь-методист Л. В. Воробйова для педагогів закладу. Метою даного заходу було:

- удосконалювати педагогічну компетентність у сфері інформаційно-комунікаційних технологій;

- підвищувати інформаційну культуру педагогів;

- сприяти підвищенню рівня мотивації до оволодіння ІКТ;

- формувати вміння домовлятися та співпрацювати з колегами.

У змаганнях взяли участь команди "Малючок" та "Електроніки". У ході виконання завдань учасники вчилися творчо мислити, закріплювали знання з інформатики, удосконалювали навички роботи з текстовими документами та презентаціями. Дух змагання оволодів педагогами та все ж перемогла дружба!


ПЕДАГОГІЧНА РАДА
МЕТОДИЧНИЙ ФЕСТИВАЛЬ

«Реалізація завдань

освітньої лінії

«Особистість дитини»

(22.03.2017 р.)

 

шляхом впровадження інформаційно-комунікативних технологій у навчально-виховний процес дошкільного закладу»

Педагогічна рада проводилася у формі методичного фестивалю. 

Методичний фестиваль використовується з метою обміну досвідом роботи, запровадження у практичну діяльність нових педагогічних ідей і методичних знахідок. На фестивалі відбувається ознайомлення з кращим педагогічним досвідом, з нестандартними ідеями, методиками, які виходять за межі традицій і загальноприйнятих стереотипів.

На педагогічній раді розглядалися такі запитання:

   1. Інформація про виконання рішень попередньої  педагогічної ради (доповідач А. І. Галілей, завідувач)

   2. Результати тематичного вивчення стану організації навчально-виховного процесу за освітньою лінією «Особистість дитини» (доповідач – А. І. Галілей, завідувач ДНЗ)

   3. Вікові можливості, завдання розвитку та організація життєдіяльності дитини дошкільного віку за освітньою лінією  «Особистість дитини» (доповідачі: Казимирчук Л. М. – вихователь групи раннього віку, Швадченко О. О. – вихователь групи молодшого дошкільного віку, Яцишена М. В. – вихователь групи середнього дошкільного віку, Брянцева М. Ю. – вихователь групи старшого дошкільного віку)

   4. Організація розвивального середовища (доповідач – Л. В. Воробйова, вихователь-методист)

   5. Використання мультимедійних технологій у роботі з дітьми (показ презентацій, доповідачі – Л. В. Волошина, інструктор з фізкультури, М. А. Ільницька, вихователь групи молодшого дошкільного віку)

   6. Шляхи, засоби та методи реалізації (доповідач – Л. В. Воробйова, вихователь-методист). Для реалізації цього питання була проведена інтерактивна гра "Я - Вам, Ви - мені". Тобто після теоретичної частини педагогам було запропоновано створити посібники для реалізації завдань освітньої лінії "Особистість дитини" із запропонованих підручних матеріалів. Кожен з учасників проявив творчість та скористався раніше набутим досвідом. Виставка порадувала неабиякою фантазією!

   7. Затвердження рішень педагогічної ради (А. І. Галілей, завідувач ДНЗ).

 

 


Семінар-практикум "Формування професійної компетентності молодих спеціалістів у ДНЗ" практичного психолога пройшов на високому рівні. Команди молодих спеціалістів та педагогів зі стажем роботи зясували яким досвідом роботи вони можуть і готові поділитися із колегами, поміркували над тим, які аспекти своєї діяльності слід удосконалити та доопрацювати. Молоді педагоги мали змогу скористатися порадами своїх наставників. Разом виконували творчі вправи. Усі завдання були настільки цікавими, що час проминув непомітно. Дякуємо практичному психологові Плужник Л. В.!

31 серпня 2017 року у Сумському ДНЗ № 27 "Світанок"  відбулася педагогічна рада № 1 «Організація навчально-виховної роботи ДНЗ у 2017 – 2018 н. р.».

Питання, які були розглянуті:

1.Аналіз роботи дошкільного навчального закладу в літній оздоровчий період 2017 р.

    2. Обговорення листа МОН України від 13.06.2017 р. №1/9-322 «Щодо організації роботи в дошкільних

навчальних закладах у 2017 - 2018 навчальному році» та рекомендацій серпневої конференції.

   3. Про впровадження ІКТ у навчально-виховний процес ДНЗ (на виконання рішення колегії Сумської міської ради від 22.06.2017 р. «Про впровадження та поширення інноваціних, інформаційно-комунікативних технологій у роботі ДНЗ»).

   4. Схвалення річного плану роботи ДНЗ на 2017 – 2018 н. р.

    5. Схвалення планів  та графіків роботи, розкладів організованої навчальної діяльності вузьких спеціалістів та спеціалістів з проведення гурткової роботи на 2017 - 2018 н.р.

   6.Схвалення  Програми, форми перспективного та календарного планування освітнього процесу, орієнтованого розподілу занять, розпорядку дня у всіх вікових групах.

   7. Схвалення перспективного плану проходження атестації та підвищення кваліфікації педагогічними працівниками.

   8. Схвалення складу і плану роботи творчої групи з питання «Підвищення комп’ютерної грамотності педагогів»

   9. Схвалення складу і плану роботи клубу «Молодий вихователь»

   10.Схвалення  комплектації груп та розподіл функціональних обов’язків працівників ДНЗ на

навчальний рік.

  11. Схвалення плану заходів щодо наступності між дошкільною та початковою ланками освіти.

  12. Схвалення рішень педагогічної ради.

29 травня 2017 року була проведена педагогічна рада "Результати освітньо-виховноїроботи за 2016 - 2017 н. р. Завідувач А. І. Галілей підвела підсумки минулого навчального року, повідомила про результати виконання рішення попередньої педагогічної ради. Усі педагоги прозвітували про свої досягнення та творчі знахідки за минулий навчальний рік, проаналізували діяльність гуртків, рівень підготовки старших дошкільників до навчання у школі, фізкультурно-оздоровчу роботу, художньо-практичну діяльність, роботу практичного психолога. Вихователь-методист

Л. В. Воробйова надала методичні рекомендації щодо організації літнього оздоровлення, проведення загартувальних вправ з дітьми. Практичний психолог Л. В. Плужник запропонувала переглянути відео "Реклама професії вихователя", а вихователь-методист провела практичну вправу "Дзеркало" з метою налагодження тісної співпраці між колегами.


ЗАХОДИ

ПО РОБОТІ

З ПРЕДСТАВНИКАМИ РОМСЬКОЇ НАЦІОНАЛЬНОСТІ

 

№ з\п

Зміст

Відповідальний

Термін

1.

Батьківські збори: «Толерантне ставлення до представників національних меншин»

Завідувач, вихователі

Вересень

2.

Кріглий стіл для батьків – представників національних меншин «Роль дошкільної освіти у вихованні дитини»

Вихователь-методист, вихователі

Жовтень

3.

Обмін родин ромської та української національності досвідом виховання за чаюванням під час проведення «Тижня сім’ї».

Вихователі

Жовтень

4.

    Кейс інформаційної допомоги

   1. Кабінет Міністрів України Розпорядження від 11 вересня 2013 р. № 701-р

Київ «Про затвердження плану заходів щодо реалізації Стратегії захисту та інтеграції в українське суспільство ромської національної меншини на період до 2020 року»  

   2. Правовий статус представників ромської національної меншини

    3. Закон України «Про національні меншини в Україні»

Закон введено в дію з дня опублікування - 16 липня 1992 року (згідно з Постановою Верховної  Ради України від 25 червня 1992 року N 2495-XII) Із змінами і доповненнями, внесеними  Законами України від 3 липня 2012 року N 5029-VI,  від 16 жовтня 2012 року N 5461-VI.

   4. Загальна декларація прав людини.

   5.  Декларація  прав національностей України (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 1991, N 53, ст.799 )

Вихователь-методист

Постійно

 

5.

  Виготовлення ширми для батьківського куточка з питання: «Інформація про обов’язки та права батьків, права та свободи дитини у світлі Законів України» та ознайомлення батьків зі змістом ширми.

Вихователі

 

Листопад

6.

Тиждень правових знань: «Ми різні – ми рівні»

         - бесіди: «Дружба народів – традиції  і сучасність», «Традиції та обряди ромів»;

         - тематичні заняття «Я і мої права», «У країні прав», «Захисти мене від лиха і зла, бо я – дитина мала», «Право на ім’я» та ін.

         - презентація для батьків «Права дитини»

         - ознайомлення із творчістю ромських авторів: Микола Ільїн, Михайло Козимиренко, Микола Панков, Наталія Варакута, Рані Романі.

         - музична розвага «Казка про допитливого Їжачка» (право на інформацію).

Вихователь-методист, вихователі груп,

Музичні керівники

Грудень

7.

Виставка дитячих малюнків «Я  - громаданин України».

Вихователі

Грудень

8.

Правовий лекторій «Правовий статус представників ромської національної меншини»

Вихователі

Січень

9.

Збагачення етнографічних осередків у всіх вікових групах виробами, які б представляли ромську національність (фотоальбоми, предмети побуту, музичні записи, художні твори)

Вихователі

Протягом року

10.

Музична година ромського колективу  художньої самодіяльності «Народжені мандрувати» (до Дня відкритих дверей).

Вихователь-методист, вихователі, музичні керівники

Квітень (до Дня відкритих дверей)

11.

Треніг для батьків «Сходинки взаємин» (вирішення питання толерантних відносин між представниками різних національностей).

Практичний психолог

Лютий

12.

Виставка-презентація «Скарбниця творчості ромської національності» (поезія, музика, живопис)

Вихователь-методист, музичні керівники

Березень

 

         

Лекторій

Правовий статус ромської національної меншини.

       До національних меншин належать групи громадян України, які не є українцями за національністю, виявляють почуття національного самоусвідомлення та спільності між собою (Стаття 3 Закону України "Про національні меншини в Україні") Рада Європи та Європейський Союз приділяють значну увагу питанням захисту прав і свобод національних меншин, зокрема інтеграції в суспільне життя ромської національної меншини. На відміну від більшості національних меншин роми не мають власної державності. Ромська національна меншина є другою за чисельністю національною меншиною, яка зазнала геноциду під час Другої світової війни. Дискримінація ромів у деяких державах Європи спричинила послаблення їх інтегрованості та маргіналізацію. Все це призвело до того, що ромська національна меншина є найбільш соціально вразливою національною меншиною в Європі. За даними Всеукраїнського перепису 2001 року, 47,6 тис. осіб визначили свою належність до ромської національності. На території України найбільш компактно роми проживають у Закарпатській (14 тис. осіб), Донецькій (4,1 тис. осіб), Дніпропетровській (4 тис. осіб), Одеській (4 тис. осіб), Харківській (2,3 тис. осіб) та Луганській (2,2 тис. осіб) областях.

 

      Правовий статус представників ромської національної меншини визначено у міжнародному та національному законодавстві України. Основні з них: Конституція України, Цивільний кодекс України, Сімейний кодекс України, Кодекс законів про працю України, Закони України "Про національні меншини в Україні", "Про вибори народних депутатів України", "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів", "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про забезпечення рівних прав та можливостей жінок і чоловіків", "Про засади державної мовної політики", "Про громадські об'єднання", "Про освіту", "Про культуру", "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні", "Про кінематографію", "Про свободу совісті та релігійні організації", а також Загальна декларація прав людини, Міжнародний пакт про громадянські і політичні права, Міжнародний пакт про економічні, соціальні і культурні права, Міжнародна конвенція про ліквідацію всіх форм расової дискримінації, Конвенція про дискримінацію в галузі праці і занять, Конвенція про запобігання злочинові геноциду і покарання за нього, Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод, Європейська соціальна хартія (переглянута), Рамкова конвенція Ради Європи про захист національних меншин, Європейська хартія регіональних мов або мов меншин, Конвенція про права дитини. З врахуванням вимог статті 1 Закону України "Про національні меншини в Україні" представникам ромської національної меншини, які є громадянами України та території України гарантуються рівні політичні, соціальні, економічні та культурні права і свободи, підтримує розвиток національної самосвідомості й самовиявлення. Усі громадяни України користуються захистом держави на рівних підставах. При забезпеченні прав осіб, які належать до національних меншин, держава виходить з того, що вони є невід’ємною частиною загальновизнаних прав людини. Громадяни України всіх національностей зобов’язані дотримуватись Конституції та законів України, оберігати її державний суверенітет і територіальну цілісність, поважати мови, культури, традиції, звичаї, релігійну самобутність українського народу та всіх національних меншин. Громадяни України, які належать до національних меншин, мають право відповідно обиратися або призначатися на рівних засадах на будь-які посади до органів законодавчої, виконавчої, судової влади, місцевого самоврядування, в армії, на підприємствах, в установах і організаціях. Громадяни, які належать до національних меншин, вільні у виборі обсягу і форм здійснення прав, що надаються їм чинним законодавством, і реалізують їх особисто, а також через відповідні державні органи та створювані громадські об'єднання. Інтеграція в українське суспільство ромської національної меншини на сьогодні є соціально значущим питанням. З метою створення належних умов для захисту та інтеграції в українське суспільство ромської національної меншини, забезпечення рівних можливостей для її участі у соціально-економічному та культурному житті держави Указом Президента України від 08.04.2013 р. № 201 схвалено Стратегію захисту та інтеграції в українське суспільство ромської національної меншини на період до 2020 року. Основними завданнями з реалізації Стратегії є сприяння правовому, соціальному захисту ромів, сприяння їх зайнятості, підвищення освітнього рівня, забезпечення охорони здоров’я ромів, поліпшення житлово-побутових умов ромів, задоволення культурних та інформаційних потреб ромів. Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 11.09.2013 р. № 701-р затверджено Стратегію захисту та інтеграцію в українське суспільство ромської національної меншини на період до 2020 року, якою визначені конкретні заходи спрямовані на інтеграцію в українське суспільство ромської національної меншини та їх виконавці.


Модель розвитку


 

 

Педагогічні консультації

Використання інформаційно-комуніативних технологій в дошкільному вихованні

Інформатизація освіти - це великий простір для прояву творчості

педагогів, яка спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи взаємодії з

дітьми; вона сприяє підвищенню інтересу у дітей до навчання, активізує

пізнавальну активність, розвиває дитину всебічно. Володіння новими

інформаційними технологіями допоможуть педагогу почувати себе

комфортно в нових соціально економічних умовах. Використання на

заняттях комп'ютера, мультимедіа та інших технічних засобів з метою

виховання і розвитку творчих здібностей дитини, формування її особистості,

збагачення інтелектуальної сфери дошкільника дозволяють розширити

можливості педагога. Діти із задоволенням працюють на таких заняттях,

активно включаються у виконання завдань, так як технічні засоби

дозволяють включати в процес виховання і звук, і дію, і мультиплікацію, що

підвищує інтерес і увагу дітей.

впровадження ІКТ:

- сприяє підвищенню професійного рівня педагогів, спонукає їх шукати

нові нетрадиційні форми і методи навчання, проявляти творчі здібності;

- сприяє підвищенню інтересу дітей до навчання, активізує пізнавальну

діяльність, підвищує якість засвоєння програмного матеріалу дітьми;

- сприяє підвищенню рівня педагогічної компетентності батьків,

інформованості їх про напрями діяльності дошкільного закладу та

результатах конкретної дитини, співпраці батьків і ДНЗ;

- впровадження ІКТ в освітній процес ДНЗ дозволяє робити заняття

привабливими, сучасними завдяки дизайну представленої інформації;

- комп'ютерні технології допомагають закріплювати знання, вміння,

навички дітей, розв'язувати пізнавальні та творчі завдання;

- використання ІКТ дає можливість моделювати, вирішувати різні

проблемні ситуації;

- допомагає перевірити правильність відповідей дітей, виконання

завдань за допомогою екрану;

- використання мультимедіа у навчанні не тільки збільшує швидкість

передачі інформації дітям та підвищує рівень її засвоєння, а й сприяє

розвитку таких процесів як увага, пам'ять, мислення, уява, мовлення,

розвиває почуття кольору, композиції, бере участь у інтелектуальному,

емоційному та моральному розвитку дітей. Використання інформаційно-

комунікативних технологій у дошкільному навчальному закладі є

збагачувальним і перетворювальним фактором, який є одним із шляхів

оновлення змісту освіти згідно сучасним вимогам.

Iнформаційно-комунікаційні технології — сукупність методів, засобів

і прийомів, що забезпечують пошук, збирання, зберігання, опрацювання та

обмін інформацією.

Нормативні документи, що регламентують упровадження ІКТ у

діяльність ДНЗ:

- Закон України «Про основні засади розвитку інформаційного суспільства на

2007-2015 роки» від 9 січня 2007 року № 537;

- Указ Президента України «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного

розвитку освіти в Україні» від 30 вересня 2010 року № 926/2010;

- Наказ МОН «Правила використання комп'ютерних програм у навчальних

закладах» від 2 грудня 2004 року № 903;

- Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції

Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес

загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно- комунікаційних

технологій „Сто відсотків” на період до 2015 року» від 27 серпня 2010 року

№ 1822 - р.

Із-поміж ycix медіатехнологій найпопулярнішими серед дошкільників,

безумовно, залишаються мультиплікаційні фільми, з одного боку, дають

змогу відволікти чимось дитину на певний час, а з іншого — виконують

неабияку виховну, пізнавальну й розвивальну функцію. Фахівці

виокремлюють кілька принципів дії механізму формування в дітей

соціальних установок i цінностей під впливом мультиплікаційних фільмів,

зокрема:

• інформування — підвищення обізнаності дітей про довкілля,

формування первинних уявлень про добро i зло, еталони хорошої i поганої

поведінки;

• ідентифікація — засвоєння соціальних установок i цінностей шляхом

зіставлення себе з персонажами мультфільмів;

• імітація — копіювання поведінки, наслідування героїв мультфільмів.

Biд дорослого залежить вибір казки i правильне трактування її сюжету.

Дорослий має продумувати ситуації заздалегідь, щоб перетворити

спілкування в комунікативну ситуацію. У результаті відбувається не лише

запам'ятовування нових слів, а й породжується діалог між дитиною та

персонажем, у неї з'являється інтерес до спілкування iз цим героєм.

Найцікавішою формою залучення дітей до діалогу та монологу є бесіда за

змістом мультфільму.

Перегляд мультфільму має тривати до 15 хв. Після перегляду доцільно

Критеріями добору мультфільмів з точки зору їх придатності для

використання як засобу навчання мови i розвитку мовлення визначено такі:

• емоційна та мовленнєва насиченість сюжету мультфільму;

• відповідність структури текстів мультфільму можливостям дитячого

сприймання й розуміння, співвіднесеність їх iз дитячим досвідом i

пережитими подіями;

• динамізм фільму, гострота й експресивний розвиток сюжету, захопливі

для дитини пoдiї; яскравість, оригінальність, та індивідуальність зображення

героїв — вони запам'ятовуються;

• зв'язок фільму з реальною життєвою ситуацією дитини, її відносинами

з довкіллям;

• пробудження бажання наслідувати позитивного героя, зокрема його

благородство й успішність

провести короткий словесний опис змісту або бесіду за змістом — до 5 хв.

Потім доцільно використати декілька видів мовленнєвої роботи за сюжетом:

закріплення та активізація словника, складання синонімічного ряду, речень за

запропонованими словами тощо — до 5 хв.

Мультимедійна презентація – набір кольорових слайдів, оформлених

засобами інформаційних технологій та призначених для розкриття певної

теми.

Перегляд мультимедійних презентацій пропонують дітям під час

фронтальних та підгрупових занять, а також у процесі індивідуальної роботи.

Вони дають дошкільникам змогу ліпше зрозуміти новий навчальний

матеріал, узагальнити отримані знання, а ще — активізують пізнавальний

iнтepec до нової теми, сприяють засвоєнню ними запропонованого матеріалу.

Мультимедійна презентація має мати мету, а також перелік компонентів,

з яких вона складається. Також слід указувати, під час якого заняття (з

ознайомлення з навколишнім, з розвитку мовлення, з ознайомлення з

природою тощо) ця презентація буде використана.

Гра є однією з форм практичного мислення дітей. I тому використання

комп’ютерних iгop у освітній діяльності є природним для дитини i слугує

ефективним засобом підвищення мотивації i забезпечення індивідуалізації

навчання та розвитку особистісних здібностей. У гpi дитина оперує своїми

знаннями, досвідом, враженнями, що відображаються у формі ігрових

cпocoбiв дії, iгpoвих знаків, які набувають в смисловому полі гри.

Однією з найважливіших функцій комп’ютерних ігор є навчальна.

Комп’ютерні ігри створені так, що дитина може собі уявити окреме поняття

або конкретну ситуацію, а одержати узагальнене поняття про всі схожі

предмети або ситуації. У такий спосіб у дитини розвиваються такі важливі

операції мислення як узагальнення і класифікація. Під час гри на комп’ютері,

дитина рано починає розуміти, що предмети на екрані - це не реальні речі, а

тільки знаки цих реальних речей. Таким чином, у дітей починає розвиватися

так звана знакова функція свідомості, тобто розуміння того, що є кілька

рівнів навколишнього середовища - це й реальні речі, і картинки, схеми,

слова або числа і т.ін.

Комп’ютерні iгpи в жодному paзi не замінюють звичайних iгop i занять,

а доповнюють їx, входять до структури занять, збагачуючи педагогічний

процес новими можливостями. У комп'ютерних iгpax пропонують тi

елементи знань, які у звичайних умовах i за допомогою традиційних зacoбiв

дидактики зрозуміти та засвоїти дітям складно чи нaвiть неможливо.

Комп’ютерні ігри:

• допомагають дітям краще засвоювати матеріал, виявляють прогалини у

знаннях та усувають їх, забезпечують досягнення дітьми певного рівня

інтелектуального розвитку;

• під час комп’ютерних ігор у дітей розвиваються позитивні емоційні

реакції, що сприяє корекції і розвитку психічних процесів;

• заняття з використанням комп’ютерних програм, розвивальних ігор

стимулюють у дітей цікавість і прагнення досягати поставленої мети.

Для дітей дошкільного віку існує чимало навчальних комп’ютерних

програм для навчання читання, рахування, математичного мислення та для

загального розвитку дітей (розвиток уяви, уваги, мислення, логіки). Це такі

програми як: "Десять мавпочок", "Вчимось рахувати", "Пласкі фігури",

"Об’ємні фігури" та інші. Вони виконані за допомогою флеш-анімації, із

зручною системою управління та ігровим сюжетом. Такі ігри формують у

дітей навички з математики, логічного читання та письма, розвивають

мислення, увагу, уяву та ін. Для ознайомлення можна скористатися іграми з

дитячих розвиваючих сайтів таких як: дитячий портал "Сонечко", "Дитячий

світ", "Дитяча ігрова кімната", "Мой ВАВУСОМ", "Розвиваючі ігри".

Комп’ютерні ігри, що використовуються в роботі з дітьми дошкільного

віку умовно можна поділити на підгрупи:

1. розвиваючі комп’ютерні ігри (спрямовані на формування загальних

розумових здібностей, а також пам’яті, мислення, уваги);

2. навчальні комп’ютерні ігри (які знайомлять дитину з початками

математичних понять, дидактичних уявлень, з основами систематизації,

класифікації, синтезу, аналізу понять, навчають грамоті, читанню);

3. ігри – квести (де правила гри приховані і дитина повинна дійти до

усвідомлення цілі і способу дій, тобто знайти ключ для розв’язання

завдання);

4. ігри – забави (без завдань для розвитку, проте дають можливість дитині

порозважатись, здійснити пошукові дії і побачити результат у вигляді

мультика);

5. комп’ютерні діагностуючі ігри (допомагають виявити рівень знань,

розвитку, здібностей або відхилень).

У роботі з батьками насамперед слід пояснити, чим їх діти займаються

на комп'ютерних заняттях. Краще всього це зробити на батьківських зборах,

де кожен батько може поставити питання, що цікавлять його, по кожному

виду діяльності. На зборах батьки можуть дізнатися більше про ігри, та як

вони впливають на розвиток математичного мислення, мовлення тощо та як

вони допомагають в підготовці дитини до школи

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

№1/9-198 від 16 березня 2012 року

Міністерству освіти і науки, молоді та спорту
Автономної Республіки Крим,
управлінням освіти і науки обласних,
Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій
Інститутам післядипломної педагогічної освіти

Надсилаємо інструктивно-методичні рекомендації "Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період".

Просимо довести зазначену інформацію до відома працівників районних (міських) управлінь (відділів) освіти і науки.

Додаток: на 5 арк.

Заступник Міністра       Б.М. Жебровський

Додаток
до листа МОНмолодьспорту України
від 16 березня 2012 року № №1/9-198

Інструктивно-методичні рекомендації
"Організація роботи в дошкільних навчальних закладах у літній період"

       Діяльність дошкільних навчальних закладів у літній період спрямовується на організацію змістовного, різноманітного буття з метою оздоровлення дітей, забезпечення їхнього активного відпочинку, закріплення, уточнення, розширення запасу набутих упродовж навчального року знань, уявлень про навколишній світ і самих себе, збагачення досвіду застосування практичних умінь, навичок у процесі різних видів дитячої діяльності: рухової, ігрової, пізнавальної, комунікативно-мовленнєвої, художньої, предметно-практичної тощо.

          Зміст діяльності дошкільного закладу на літній період є складовою річного плану роботи. Він розробляється перед початком нового навчального року у контексті ключових завдань діяльності дошкільного закладу, а наприкінці року (не пізніше травня) коректується, додатково заслуховується і затверджується на засіданні педагогічної ради, погоджується з районним/міським управлінням освіти й територіальною санітарно-епідеміологічною службою.

        План роботи на літній період укладається з дотриманням загальної структури річного плану роботи дошкільного навчального закладу. У ньому висвітлюються:

- завдання роботи дошкільного закладу на літній період;

- робота методичного кабінету, методична робота з кадрами (проведення консультацій, практикумів, організація взаємовідвідувань, тематичних виставок методичної літератури, розробка примірного перспективного планування роботи з дітьми на літо та наступний навчальних рік, поповнення методичного кабінету і груп наочно-дидактичними посібниками, ігровими атрибутами, випуск газет, бюлетенів, оформлення стендів тощо);

- вивчення ходу і стану літнього оздоровлення, організації життєдіяльності дітей (частіше вибіркове і тематичне, спрямоване на вивчення кола питань щодо дотримання вимог безпеки життєдіяльності, комплексного використання засобів і форм загартування, оптимізації рухового режиму, раціонального поєднання різних видів організованої і самостійної діяльності  на свіжому повітрі та у приміщенні тощо);

- організаційно-педагогічна робота (взаємодія із загальноосвітніми навчальними закладами, дитячими бібліотеками, іншими установами і закладами, а також співпраця з батьками вихованців: підготовка та проведення спільних свят, розваг, днів і тижнів здоров’я, екскурсії, колективні перегляди роботи з дітьми, робота консультпунктів для батьків та ін.);

- робота медичного кабінету (медико-профілактичні, оздоровчі заходи; контроль за дотриманням температурного і питного режиму, норм загартування і харчування, санітарно-просвітницька робота з дітьми, батьками, педагогами щодо попередження інфекційних захворювань, отруєнь; випуск санітарних бюлетенів та ін.);

- адміністративно-господарська діяльність (поточний чи/і капітальний ремонт приміщень, майданчиків, систем опалення, водопостачання, ремонт і придбання технологічного обладнання, твердого і м’якого інвентарю, благоустрій, озеленення території та ін.).

      Така структура плану роботи на літній період є орієнтовною. Припустимі зміни у назвах розділів, їхньому порядку, якщо вони виправдані практичною доцільністю і надають плану більшої дієвості, реалістичності, тісніше пов’язують його з конкретними умовами діяльності даного дошкільного закладу.

       Завдяки чіткому плану забезпечується систематична, раціональна й ефективна співпраця всіх підрозділів, служб дошкільного навчального закладу, можливість поетапно реалізувати основні завдання оздоровлення та освітньої роботи з вихованцями влітку, підготовки закладу до нового навчального року.

        З метою організації успішного літнього відпочинку та оздоровлення дітей в умовах дошкільного навчального закладу проводиться відповідна підготовча робота, яка передбачає:

-  заслуховування питання про особливості організації та змісту освітньої, оздоровчої роботи у літній період на засіданні педагогічної ради дошкільного закладу в кінці навчального року;

-  інструктаж педагогічних, медичних працівників і технічного персоналу закладу з питань безпеки життєдіяльності дітей, пожежної безпеки, охорони праці;

-   консультації для вихователів та спеціалістів закладу з питань здійснення роботи в літній період;

-  інформування батьків про особливості перебігу літньої оздоровчої кампанії у дошкільному закладі та підготовку до неї (анкетування, батьківські збори, виготовлення інформаційних стендів, бюлетенів тощо);

-  поповнення оснащення методичного кабінету, груп інформаційно-інструктивно-методичними матеріалами на допомогу вихователям і батькам з питань організації та змісту літнього оздоровлення, освітньої роботи з дітьми, зокрема, щодо розпорядку дитячої життєдіяльності, харчування, перебування на сонці та у воді, праці на ділянці, проведення епізодичних і систематичних спостережень, цільових прогулянок та екскурсій, походів за межі дошкільного закладу, елементарних дослідів, ігор і вправ спортивного характеру, ігор з піском, вітром, водою та іншими природними матеріалами, створення умов для самостійної образотворчої, театралізованої, ігрової, рухової діяльності дітей тощо;

- забезпечення груп іграшками, атрибутами для сюжетно-рольових, конструкторсько-будівельних, театралізованих, ігор-драматизацій, дидактичних, рухливих  ігор на свіжому повітрі;

- розроблення схем загартування, укладання добірок літературних творів для читання, переказування і розучування з дітьми напам’ять, допоміжних перспективних планів проведення різних видів ігор, праці, спостережень, літературно-музичних і фізкультурних свят, розваг та ін.;

- ремонт, фарбування обладнання, оновлення розміток на ігрових і фізкультурному майданчиках, в тому числі для ігор з правил дорожнього руху, з елементами спорту;

- ремонт тіньових навісів, відкритих басейнів та інших споруд на території закладу;

- завезення піску для ігор або його заміна, облаштування пісочниць на ігрових майданчиках кришками  та інші заходи.

      Календарне планування освітньої роботи у літній період здійснюється вихователями на тих самих підставах, за такими ж вимогами, що й упродовж усього навчального року, помісячно. Календарному плануванню освітньої роботи на кожен день передують перспективне планування комплексів ранкової гімнастики та гімнастики після денного сну, загартувальних заходів із зазначенням назв процедур і норм загартування, форм взаємодії з батьками (назва заходу, тема, дата проведення).

       Модель календарного планування освітньої роботи з дітьми педагоги обирають самі: за режимними моментами, видами діяльності, лініями розвитку тощо.

      Щоб календарний план був для педагога дієвим керівництвом до дії, а не формальним документом, при його укладанні враховується специфіка організації та змісту освітньої роботи з вихованцями у літній період. Зокрема, при доборі форм організації життєдіяльності дітей, їх змістового наповнення, методів, прийомів і засобів освітнього впливу береться до уваги ймовірне утворення зведених різновікових груп, а відтак частіше передбачається робота по підгрупах, диференціація завдань і видів діяльності за домірними віку рівнями складності, тривалістю проведення, дозуваннями, прийомами педагогічного керівництва і взаємодії старших за віком дітей з молодшими.

          З метою забезпечення раціонального розподілу і чергування упродовж дня фізичних, психічних навантажень та відпочинку дітей, у календарному плані передбачається оптимальне поєднання різних видів і форм  організації ігрової, рухової, пізнавальної, предметно-практичної, комунікативно-мовленнєвої, художньої діяльності у чергуванні з побутовими процесами. Послідовність, тривалість, частотність залучення дітей до різних видів діяльності регулюються з урахуванням певних умов: вік дітей, погода, місце проведення, характер попередньої та наступної діяльності.

        Відповідно до перспективних і календарних планів освітньої роботи, санітарно-гігієнічних норм, інструкцій з охорони життя та здоров’я дітей, інших нормативних актів, забезпечується:

- максимально можливе перебування дітей на свіжому повітрі (тераси, веранди, ігрові й фізкультурні майданчики, парк, гай, берег водойми тощо);

відповідна віку тривалість денного сну;

-  збалансоване, збагачене вітамінами харчування;

-  оптимальна рухова активність;

-  дотримання протягом дня повітряного та водного режиму, вимог до одягу і взуття при перебуванні дітей у приміщеннях і на майданчиках.

         Перебування дітей на свіжому повітрі скорочується або виключається за таких несприятливих умов: сильний вітер, температура повітря вище + 35 С у затінку, злива, гроза.

         Під час ранкового прийому доцільно залучати дітей до різноманітних видів діяльності у таких формах роботи, які є домірними віку вихованців, дозволяють підвищити працездатність дитячого організму. Зокрема, можуть проводитися бесіди і розмови з підгрупами та окремими дітьми, індивідуальна робота, спостереження за об’єктами і явищами довкілля, дидактичні, рухливі (малої і середньої рухливості), конструкторсько-будівельні ігри, трудові доручення й чергування, різноманітна самостійна діяльність, робота з прищеплення навичок самообслуговування та ін.

           У ранкові години після сніданку з дітьми проводиться організована навчально-пізнавальна діяльність у формі фронтальних, підгрупових занять різного спрямування: фізичного, пізнавального (в тому числі - природничого спрямування), мовленнєвого, художньо-естетичного (музичні, образотворчі, художньо-мовленнєві). Заняття носять як односпрямований, так і різноспрямований характер, широко використовуються тематичні й комплексні, інтегровані заняття, спрямовані на закріплення і використання дітьми набутих знань, умінь, навичок у практичній діяльності, нових ситуаціях. У ті дні, коли плануються екскурсія, цільова прогулянка чи прогулянка-похід (дитячий туризм) за межі дошкільного навчального закладу,  заняття з фізичної культури не проводяться.

             Упродовж дня з дітьми різних вікових груп організовують ігри: сюжетно-рольові, конструкторсько-будівельні, драматизації, театралізації, дидактичні словесні, з іграшками, предметами, картинками, настільно-друковані, інтелектуальні, рухливі сюжетні, безсюжетні, з елементами спортивних ігор і вправ (зокрема, футболу, баскетболу, городків, бадмінтону, настільного тенісу, катання на самокатах, велосипедах, роликових ковзанах, плавання); особлива увага приділяється організації  ігор з піском, водою.

            При організації життєдіяльності дітей у першу і другу половини дня передбачається також проведення:

- різних видів праці (у природі, самообслуговування, господарсько-побутова, ручна/художня);

- дослідів та спостережень на майданчику, вулиці, у куточку природи, лісі, полі, на луках тощо;

- самостійної ігрової, художньої, рухової, пізнавальної, комунікативної діяльності;

- індивідуальної роботи з окремими вихованцями чи підгрупами по 2-4 дитини за різними змістовими напрямками освітньої робот;

- читання, розповідання, інсценування творів художньої літератури, бесіди на морально-етичні, побутові, особистісні теми;

- різноманітних розваг: показ вистав у ляльковому, настільному, інших видах театру; дитячі концерти; фізкультурні, музичні, літературні дозвілля тощо.

             У літній період значна увага приділяється плануванню і проведенню освітньої роботи з безпеки життєдіяльності дітей: правил дорожнього руху, поведінки на вулицях, у транспорті, при зустрічах з незнайомими людьми, безпечної поведінки під час відпочинку на сонці, воді, у лісі, користування електричними і газовими приладами, запобігання харчовим отруєнням і кишковим інфекціям та ін. Відповідна робота з вихованцями та їхніми родинами організується залежно від потреб виховного, розвивального або навчального впливу на них, контингенту дітей і сімей, конкретної педагогічної ситуації у групі та у зв’язку із загальною спрямованістю інших форм організації дитячої життєдіяльності.

           Загартувальні процедури здійснюються на майданчиках з використанням стаціонарного і виносного обладнання (тіньових навісів, надувних басейнів, індивідуальних килимків тощо) при забезпеченні дітей необхідним одягом, взуттям, головними уборами та дотриманні норм температурного режиму, тривалості процедур, їх оптимального місця у розпорядку дня. При цьому беруться до уваги години найбільш високої сонячної активності  та добових піків температури повітря у даному регіоні з метою уникнення загрози перегрівання, сонячних опіків, небезпечних навантажень на дитячий організм.

         Добір форм освітньої роботи, їхній зміст у вечірні години планується у взаємозв’язку з діяльністю дітей упродовж дня (спостереження, ігри, праця, фізичні вправи, індивідуальна робота, бесіди з батьками вихованців та ін.) та з огляду на необхідність зменшення навантажень на дитину. У першу чергу, це враховується при доборі рухливих ігор і фізичних вправ, інтелектуальних завдань.

                Для забезпечення оптимальної рухової активності дітей упродовж усього дня створюється активний руховий режим, який передбачає поєднання у раціональній кількості, послідовності й тривалості різних форм роботи, пов’язаних з руховою активністю: ранкова гімнастика і гігієнічна гімнастика після денного сну, щоденні фізкультурні заняття, музичні заняття, рухливі ігри, спортивні вправи та ігри з елементами спорту, прогулянки-походи (дитячий туризм), екскурсії, цільові прогулянки за межі дошкільного закладу, праця, самостійна рухова діяльність, фізкультурне дозвілля та ін.

              Медико-педагогічний контроль за організацією, перебігом і станом освітньої та оздоровчої роботи у літній період покладаються на завідувача (директора), лікаря, медичну сестру, вихователя-методиста за участю інструкторів з фізичної культури і плавання, вихователів дошкільного навчального закладу. Результати контролю оприлюднюються і обговорюються на виробничих нарадах, педагогічній раді у кінці літнього періоду, висвітлюються в інформаційних бюлетенях для батьків.

 

 

  • Консультація  для вихователів

Значення художньої праці у формування дитини-дошкільника

 

  • Методичні рекомендації для педагогічних працівників

дошкільної освіти

160-річчя з Дня народження

        Софії Федорівни Русової

 

  • Обговорення

 Санітарний регламент для дошкільних навчальних                закладів