Педагогічний стаж: понад 23 роки  

 Освіта середня спеціальна (Лебединське педучилище 

      ім. А.С.Макаренка)

Спеціальність"Вихователь дитячого садка"      

Була нагороджена:

- у 2008 р. грамотою управління освіти і науки Сумської міської ради.

у 2018 р. грамотою управління освіти і науки Сумської міської ради за плідну педагогічну діяльність, впровадження сучасних методів навчання та гармонійний розвиток дошкільників та з нагоди Дня працівників освіти.


Життєве кредо:

«Вмійте відкрити перед дитиною в довкіллі щось яскраве, щоб життя заграло перед дітьми усіма барвами веселки»

 

     В.Сухомлинський

 


Правила педагогічної майстерності

 Вчити і вчитися самій.

 Займатися самоосвітою.

Ділитися досвідом з колегами.

 Відповідати сучасності та змінам у реформуванні освіти.

 Не зупинятися на досягнутому.


Організація освітнього процесу

     Під час організації освітнього процесу з дітьми дошкільного віку значну увагу приділяю формуванню еколого-природничої компетентності методом пошуково-дослідницькій діяльності.

     Складовими еколого-природничої компетентності дітей є знання і уявлення про природу, позитивне емоційно-ціннісне ставлення до її компонентів, обізнаність із правилами природокористування та їх дотримання, тобто  відповідна діяльність і поведінка у природі.

     Пошуково-дослідницька діяльність – це організована педагогом діяльність дітей,у якій вони шляхом самостійного відкриття природи, розв’язання проблемних завдань, практично перетворювальних дій одночасно оволодівають новими знаннями, а також вміннями та навичками їх подальшого самостійного набуття. 


Технології

формування основ

еколого-природничої компетентності

Традиційні                                                               Нетрадиційні

 


Методи формування екологічних уявлень

- метод формування мислеобразів

- метод екологічної лабіалізації

- метод екологічної асоціації

- метод художньої репрезентації природних обєктів

-метод екологічної рефлексії

- ігровий метод

- метод екологічної емпатії


Форми організації екологічної освіти

евристична бесіда

милування природою

заняття-дослідження

заняття-відкриття

заняття-подорожі

заняття-мрії

тематичні заняття

екскурсії та прогулянки

проблемні ситуації

мовні логічні завдання

вікторини, конкурси, КВК

екологічні свята

експериментально-дослідницька діяльність


Створення еколого-розвивального середовища

У груповій кімнаті:
-Кімнатні рослини, які потребують різних способів догляду та картотека до них;
-Обладнання для догляду за кімнатними рослинами;
-Календар погоди;
-Моделі погодних явищ;
-Малюнки та ілюстрації про природу;
-Схема екологічної стежинки дитячого садка
-Схеми догляду за рослинами;
-Щоденник спостережень за живою природою
-Природоохоронні та застережні знаки;
-Екологічні казки та оповідання;
-Город на підвіконні
-Природний матеріал;
-Зона колекцій (насіння, каменів, гербарій, тощо)
-Живі об'єкти (рибки в акваріумі, черепаха, папуга, тощо)
-Схеми для складання розповідей про об'єкти природи;
-Література  про природу (енциклопедична та художня)
-- дидактичні, настільно-друкован ігри природознавчого характеру
-Матеріали для сюжетно-рольових ігор;

 

-Картотека музичних творів, фільмів, презентацій  про природу
Дослідницька лабораторія
-Шафа з матеріалами і предметами для експериментування з льодом, водою, снігом; різноманітний папір для ігор-експериментів, фільтри, фарби, сіль, цукор, бризкалки, мило тощо;
-Таці на підгрупу дітей (50%)
-Матеріали для дитячого експериментування (стаканчики, палички, пробірки, воронки, лупи, магніти, тощо);
-Мікроскоп;
-Насіння для саджання та пророщування в різних умовах;
-Фартухи та нарукавники
На майданчику
Різні породи дерев;
Огород, квітник (різні види квітів);
Чагарники, овочеві культури, ягоди;
Куточок лікарських рослин;
Годівнички та шпаківні для птахів;
Інвентар для догляду за рослинами й для праці на городі та ділянці