Прийом дітей до ДНЗ

 

 Прийом дітей у дошкільний навчальний заклад здійснюється керівником ДНЗ  протягом календарного року згідно: 

  •  Ст.53 Конституції України  – кожен має право на освіту 
  • Рішенням Конституційного суду України від 04.03.2004р. №5-рп/2004 – доступність освіти , як конституційна гарантія реалізації права на освіту , означає – держава має створити можливості для реалізації цього Закону
  •  ст.34 Закону України «Про освіту» –  прийом дітей в дошкільні навчальні заклади проводиться за бажанням батьків
  •  ст. 36 Закону «Про дошкільну освіту» – батьки мають право вибирати дошкільний навчальний заклад 
  •  п.6 Положення про дошкільний навчальний заклад , затвердженого постановою Кабінету  Міністрів України від 12.03.2003 р. №305 –прийом в днз здійснюється на підставі
  •   -   заяви батьків або осіб, які їх замінюють;
  •   -   медичної довідки форма 086/1
  •  -   ксерокопія форми щеплення 063/0,завірена лікарем;
  •   -   свідоцтва про народження дитини

    Для прийому дітей до дошкільного навчального закладу (групи) компенсуючого типу, а також для прийому дітей з порушеннями слуху, зору, мови, опорно-рухового апарату, інтелекту, затримкою психічного розвитку в інклюзивні групи додатково подається:

   - висновок психолого-медико-педагогічної консультації, територіального лікувально-профілактичного закладу чи тубдиспансеру,

   - направлення місцевого органу управління освітою:

   - індивідуальна програма реабілітації для дітей з інвалідністю.

   Під час прийому дитини до дошкільного навчального закладу, керівник зобов’язаний ознайомити батьків або осіб, що їх замінюють, із статутом дошкільного закладу, іншими документами, що регламентують його діяльність.

   Групи у дошкільному навчальному закладі комплектуються за віковими (одновіковими, різновіковими), сімейними (родинними) ознаками.

    Переведення дітей з однієї вікової групи до іншої, формування новостворених груп здійснюється наприкінці оздоровчого періоду (серпень).

За дитиною зберігається місце в дошкільному навчальному закладі державної та комунальної форм власності у разі:

   - її хвороби,

   - карантину,

   - санаторного лікування,

   - на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють,

   - у літній оздоровчий період (75 днів).

Відрахування дитини з дошкільного навчального закладу здійснюється: 

   -за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;

   -  на підставі медичного висновку про стан здоров’я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у дошкільному навчальному закладі даного типу;

у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини

    Адміністрація дошкільного навчального закладу

письмово повідомляє батьків або осіб, які їх замінюють,

про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів

    Окреслюючи завдання на найближчу перспективу колектив дошкільного закладу вважає головним своїм призначенням – забезпечення особистісного розвитку дітей, зміцнення їх здоров’я, розуміння та урахування індивідуальних можливостей та потреб, турбота про душу дитини, її фізичний стан, емоційний настрій.

МИ ПРАЦЮЄМО ДЛЯ ВАШИХ ДІТЕЙ !

ЧЕКАЄМО НА ВАС У НАШОМУ САДОЧКУ !


Прийом дітей до ЗДО, якщо вони не вакциновані

Міністерство освіти та науки спільно з МОЗ видало наказ, у якому йдеться, що невакцинованих дітей не впускатимуть на заняття у школи та дитячі садки.

Відповідний документ від 6 вересня 2018 року з підписами Уляни Супрун та Лілії Гриневич був розісланий головам обласних та Київської міської державної адміністрації.

В документі згадується про “напружену епідемічну ситуацію” з інфекційними хворобами, яка спостерігається в Україні впродовж останніх 5 років.

У МОЗ нагадали, що зараз в Україні спостерігається спалах кору і від початку року зафіксовано майже 30 тисяч випадків захворювання, 13 з яких закінчились летально.

“Захворюваність на кір, краснуху, епідемічний паротит, кашлюк, дифтерію набуває загрозливого характеру, про що свідчить чергування періодів підйому і спаду захворюваності”.

Враховуючи, що ризик масового поширення зазначених інфекцій особливо збільшується з початком навчального року просимо вжити заходів щодо забезпечення рекомендованого Всесвітньою організацією охорони здоров’я обсягу охоплення профілактичними щепленнями або недопущення невакцинованих (за відсутності протипоказань) дітей у заклади освіти,
– йдеться в документі.

У відомствах нагадують, що ця вимога передбачена статею 15 Закону України “Про захист населення від інфекційних хвороб”.

“Відповідно до цієї статті, дітям, які не отримали профілактичних щеплень згідно з календарем щеплень, відвідування дитячих закладів не дозволяється“, – констатують у МОЗ та Міносвіти.

У документі також нагадують, діти якого дошкільного та шкільного віку повинні проходити вакцинацію та ревакцинацію.

Міністерство охорони здоров’я, в свою чергу, запевнило, що “на сьогодні в Україні достатня кількість ефективних, якісних та безпечних вакцин”, щоб усі вікові групи дітей, які цього потребують, були вакциновані.

Нещеплені діти не можуть ходити у школи й дитсадки – офіційно

Міністерство охорони здоров’я України та Міністерство освіти і науки України нагадали головам обласних і Київської міської державних адміністрацій про чинні норми закону офіційним листом.

Згідно з законом, відвідувати державні заклади освіти можуть лише ті діти, які отримали щеплення за Календарем профілактичних щеплень, або ж коли в дитини є медичні протипоказання до вакцинації (ст. 15 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб»). Колективний імунітет допоможе захистити від смертельно небезпечних хвороб тих дітей, які не можуть вакцинуватися з медичних причин.

Якщо в дитини є протипоказання, їй надають відповідну довідку на підставі даних обов’язкового медичного профілактичного огляду за участю лікаря педіатра й інших лікарів-спеціалістів. Рішення про допуск таких дітей до закладів освіти ухвалює комісія лікарів відповідного лікувально-профілактичного закладу.

Лікарсько-консультативна комісія може ухвалити рішення заборонити відвідування дитиною без профілактичних щеплень навчального закладу, наприклад, у разі ускладнення епідемічної ситуації. У таких випадках питання щодо форм здобуття освіти такими дітьми вирішують місцеві органи освіти.

Наразі в Україні спостерігається нестійка епідемічна ситуація щодо інфекційних хвороб, а захворюваність на кір, краснуху, епідемічний паротит, кашлюк, дифтерію набуває загрозливого характеру. З початком навчального року ризик захворіти на ці інфекції зростає, тому дуже важливо щоб діти були вчасно щеплені за Календарем профілактичних щеплень, – пояснюють у МОЗ.

До 6 років діти мають отримати щеплення проти гепатиту В, туберкульозу, кору, паротиту, краснухи, дифтерії, правця, кашлюку, поліомієліту та Хіб-інфекції. У 6-річному віці проводиться ревакцинація проти дифтерії, правця, поліомієліту, кору, краснухи та паротиту.

На сьогодні в Україні є достатня кількість ефективних, якісних, безпечних та прекваліфікованих Всесвітньою організацією охорони здоров’я вакцин, щоб охопити щепленнями всі вікові групи, які цього потребують.

Якщо ваша дитина пропустила вакцинацію за календарем, негайно зверніться до педіатра або сімейного лікаря, щоби надолужити пропущені щеплення.

Які медичні довідки потрібні дитині для відвідування дошкільного закладу

Перед початком навчального року усі діти мають пройти профілактичний огляд. Педіатр чи сімейний лікар видає необхідну для дошкільного закладу довідку (форма №086-1/о), в якій, зокрема, зазначається група для занять фізичною культурою. Крім того, потрібно оновити Карту профілактичних щеплень (довідка форми № 063/о), якщо дитина одержала нові щеплення та завірити ксерокопію у лікаря.


Прийом дітей в інклюзивну групу ЗДО

   Батьки дитини з особливими освітніми потребами мають подати такі документи:

   - основні   

   - додатково:

   - заява прийняти їхню дитину до дошкільного закладу

   - копія медичного висновку про дитину-інваліда віком до 18 років, наданого лікарсько-консультативною комісією, або копія посвідчення особи, яка одержує державну соціальну допомогу;

   - медична довідка про стан здоров’я дитини з висновком лікаря про те, що вона може відвідувати дошкільний навчальний заклад;

    - висновок ПМПК;

   - довідка дільничного лікаря про епідеміологічне оточення;

   - копія індивідуальної програми реабілітації дитини-інваліда;

   - свідоцтво про народження дитини;

   - направлення місцевого органу управління освітою

Дітей до ДНЗ приймають будь-коли протягом календарного року.

    Медичний висновок про дитину-інваліда віком до 18 років (ф. 080/о) оформлює лікарсько-консультативна комісія дитячого лікувально-профілактичного закладу за місцем проживання. Цей документ надають після огляду дитини за наявності виписки з медичної карти стаціонарного хворого (ф. 027/о) або консультативного висновку спеціаліста (ф. 028/о).

    Висновок ПМПК Висновок необхідний, щоб педагоги мали змогу:

  - створити сприятливе розвивальне середовище

  - врахувати: – особливості психічного розвитку – можливості – потреби – навички – практичний і соціальний досвід дитини – особливості засвоєння знань.

   Рекомендації ПМПК надважливі при розробленні індивідуальної програми розвитку. Під час індивідуального супроводу працівники ведуть щоденник спостережень, формують портфоліо дитини тощо.

   Направлення місцевого органу управління освітою  поки що потрібний документ, адже батькам (особам, які їх замінюють) можуть відмовити у зарахуванні їхньої дитини з особливими освітніми потребами до дошкільного закладу.

    

    Протипоказання для прийому дитини до інклюзивної групи:

   - ІІІ і IV ступені порушень функцій організму, які не сумісні з перебуванням дитини в організованому колективі;

   - усі захворювання в періоді розпалу

   - хронічні захворювання в стадії загострення захворювання, що потребують стаціонарного лікування

   - гострі інфекційні захворювання (до закінчення строку карантину).


 

Рекомендації для батьків

 

"Як підготувати дитину до дитячого садка"

      Розкажіть дитині, що таке дитячий сад, навіщо туди ходять діти, чому Ви хочете, щоб малюк пішов в сад.

Проходячи повз дитячого саду, з радістю нагадуйте дитині, як їй пощастило - скоро він зможе ходити в дитячий сад. Розповідайте рідним і знайомим в присутності малюка про свою радість, що пишаєтеся своєю дитиною, адже він вже великий і скоро буде ходити в дитячий сад.

Детально розкажіть дитині про режим дитячого садка: що, як і в якій послідовності, він буде робити. Чим докладніше буде ваша розповідь і чим частіше ви будете її повторювати, тим спокійніше і впевненіше почуватиме себе ваш малюк, коли піде в садок.

      Поговоріть з дитиною про можливі труднощі, до кого він зможе звернутися за допомогою, як це зробити.

     Наприклад: "Якщо ти захочеш пити, підійти до вихователя і скажи: "Я хочу пити", і Ганна Миколаївна наллє тобі води. Якщо захочеш в туалет, скажи про це". Не створюйте у дитини ілюзій, що все буде виконано на першу вимогу і так, як він хоче. Поясніть йому, що в групі буде багато дітей і іноді йому доведеться почекати своєї черги. Ви повинні сказати малюкові: "Вихователь не зможе відразу одягнути всіх дітей, тобі доведеться трохи почекати". Спробуйте пограти з дитиною у всі ці ситуації вдома.

       Приготуйте разом з дитиною "радісну коробку", складаючи туди недорогі речі. Це можуть бути невеликі іграшки, які залишаються привабливими для вашої дитини і, вже точно, порадують інших дітей. Це можуть бути красиві паперові серветки або клаптики приємної на дотик тканини, книжки з картинками і т. д.

       Навчіть малюка знайомитися з іншими дітьми, звертатися до нас по імені, просити, а не забирати іграшки, пропонувати свої іграшки, свої послуги іншим дітям.

Розробіть разом з дитиною нескладну систему прощальних знаків уваги і їй буде простіше відпустити вас.

         Пам'ятайте, що на звикання дитини до дитячого садку може знадобитися до півроку. Розраховуйте свої сили, можливості і плани. Краще, якщо на цей період у родини буде можливість підлаштуватися до особливостей адаптації свого малюка.

Переконайтеся у власній впевненості, що у вашій родині дитячий садок необхідний саме зараз. Дитина чудово відчуває, коли сумніваються в доцільності садовського виховання. Будь-які ваші коливання дитина використовує для того, щоб чинити опір розставання з батьками. Легше і швидше звикають діти, у батьків яких немає альтернативи дитячому саду.

         Дитина звикне тим швидше, чим з більшою кількістю дітей і дорослих зможе побудувати відносини. Допоможіть дитині в цьому. Познайомтеся з іншими батьками і їх дітьми. Називайте інших дітей у присутності вашого малюка по іменах. Заохочуйте звернення вашої дитини за допомогою і підтримкою до інших людей у вашій присутності. Чим краще будуть ваші стосунки з вихователями, з іншими батьками і їх дітьми, тим простіше буде звикнути вашій дитині.

Досконалих людей немає, будьте поблажливі і терпимі до інших. Тим не менш, прояснювати ситуацію, яка турбує вас, необхідно. Робіть це в м'якій формі або через вихователів.

        У присутності дитини уникайте критичних зауважень на адресу дитячого саду і його співробітників. Ніколи не лякайте дитину дитячим садом.

В період адаптації емоційно підтримуйте малюка. Тепер ви проводите з ним менше часу. Компенсуйте це якістю спілкування. Частіше обіймайте дитину.

Якщо через місяць ваша дитина не звик ще до дитячого садку, перевірте список рекомендацій і спробуйте виконати ті рекомендації, про які ви забули.

 

 

Прогноз імовірного ступеня адаптації дитини до умов дитячого садка.

ЛЕГКА АДАПТАЦІЯ

Дитина спокійно входить у групу, уважно оглядається, перш ніж зупинити свою увагу на чому-небудь. Він дивиться в очі незнайомого дорослого, коли той до нього звертається. Дитина вступає в контакт зі своєї ініціативи, може попросити про допомогу. Вміє зайняти себе сам, використовує в грі предмети-замінники, наприклад, навмисно годує ляльку, бадьорий настрій чи спокійний, пантоміміка виразна, емоції легко розпізнаються. Дитина дотримується встановлених правил поведінки, адекватно реагує на зауваження і схвалення, коректуючи після них свою поведінку. Він вміє грати поруч з іншими дітьми, доброзичливий до них.

АДАПТАЦІЯ СЕРЕДНЬОЇ ТЯЖКОСТІ .

Дитина вступає в контакт, спостерігаючи за привабливими діями вихователя, або через включення тілесних відчуттів. Напруженість перших хвилин поступово спадає, дитина може вступати в контакт зі своєї ініціативи, може розгорнути ігрові дії. На зауваження і заохочення реагує адекватно, може порушувати встановлені правила і норми поведінки (соціальне експериментування).

ВАЖКА АДАПТАЦІЯ.

 Контакт з дитиною вдається встановити тільки через батьків. Малюк переходить від однієї іграшки до іншої, ні на чому не затримуючись, не може розгорнути ігрових дій, виглядає стурбованим, замкнутим. Зауваження або похвала вихователя залишають дитину або байдужою, або він лякається і шукає підтримку у батьків.

ДУЖЕ ВАЖКА АДАПТАЦІЯ.

З дитиною не вдається встановити контакт. Батьки знаходяться в злитті з дитиною, сумніваються в тому, що він зможе освоїтися в дитячому саду. Часто батьків авторитарні, вступають у конкуренцію з вихователями, демонструють свою понад компетентність у всіх питаннях.