СУМСЬКА    МІСЬКА     РАДА

УПРАВЛІННЯ  ОСВІТИ І НАУКИ

вул. Харківська, 35, м. Суми, 40035, тел. факс (0542) 32-78-05

E-mail:  osvita@smr.gov.ua  

 

НАКАЗ

 

21.06.2018                                                                                      № 505

 

Про організацію методичної роботи

з педагогічними кадрами закладів

дошкільної освіти міста

в 2018-2019 навчальному році

 

Керуючись Законами України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням «Про дошкільний навчальний заклад», Базовим компонентом дошкільної освіти і обраних освітніх програм змісту освіти, Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді, нового Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджений наказом Міністерства охорони здоров’я України від 24.03.2016 № 234), відповідно до листа Міністерства освіти і науки України «Щодо особливостей організації діяльності закладів дошкільної освіти в 2018-2019 навчальному році»

 

НАКАЗУЮ:

 

1. Пріоритетними напрямами освітньої діяльності закладів дошкільної освіти вважати:

- організацію сучасного освітнього середовища закладу дошкільної освіти, сприятливого для формування гармонійно розвиненої особистості, та реалізацію індивідуальних творчих потреб кожної дитини;

- формування економічної, екологічної, соціальної і здоров’язбережувальної компетентностей дошкільників на основі впровадження ідей освіти для сталого розвитку;

- забезпечення доброзичливого, бережливого ставлення до дитини без спонукання і насилля – визнання самооцінності кожного вікового періоду;

- упровадження дошкільної, інтегрованої медіаосвіти, спрямованої на збалансований та інтелектуальний розвиток особистості дитини;

- забезпечення освітнього процесу на принципах наступності закладу дошкільної освіти – початкової школи в умовах реформування освіти;

- залучення педагогічних працівників ЗДО до участі в проектах різних рівнів та спрямування, пошуково-експериментальній діяльності.

2. Затвердити міський методичний актив з питань дошкільної освіти у складі:

Адаменко Г.І. ‑ методист ІМЦ, керівник методичного активу;

Якименко Н.І. – завідувач ЗДО № 14;

Слюсар А.С. – завідувач ЗДО № 13;

Волошина С.О. – вихователь-методист ЗДО № 10;

Лєгарєва О.Л. – вихователь-методист НВК № 11;

Артюх Т.Д. – вихователь-методист ЗДО № 31.

3. Визначити  заклади дошкільної освіти № 16, 28 базовими з проблеми «Реалізація Базового компонента дошкільної освіти Державного стандарту дошкільної освіти».

4. Методисту Інформаційно-методичного центру Адаменко Г.І.:

4.1. Здійснювати методичний супровід діяльності педагогічних колективів закладів дошкільної освіти на вирішення методичної проблеми «Створення сприятливих умов для формування гармонійно розвиненої особистості відповідно до освітньої реформи «Нова українська школа».

4.2. Зміст та завдання методичної роботи спрямувати на:

- зміцнення навчально-методичної та матеріально-технічної бази  закладів дошкільної освіти;

- поліпшення якості дошкільної освіти шляхом розробки механізму, що забезпечує її сталий інноваційний розвиток;

- актуалізацію питань безпеки життєдіяльності дошкільників;

- модернізацію системи підготовки та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.

4.3. Забезпечити ефективну роботу міських методичних структурних підрозділів (додаток 1):

4.4. Провести міські  тематичні заходи згідно з графіком (додаток 2).

         4.5. З метою обміну досвідом роботи  провести протягом навчального року співбесіди з керівниками та творчі звіти вихователів-методистів ЗДО.

         4.6. Надавати кваліфіковану допомогу керівникам закладів дошкільної освіти з питань атестації педагогічних працівників, проводити творчі звіти педагогів, які будуть атестуватися в 2019 році на присвоєння або підтвердження вищої кваліфікаційної категорії, педагогічного звання.

         4.7. Забезпечити підвищення кваліфікації педагогічних працівників різних категорій (згідно із заявками).

         4.8. Інформувати педагогів про нові досягнення психолого-педагогічної науки, передової педагогічної практики, нові технології навчання та управління. Здійснювати огляди новинок педагогічної та методичної літератури, моніторингові дослідження освітнього процесу ЗДО через Інтернет-сайт.

4.9. Проводити індивідуальні, групові консультації, дні відкритих дверей для педагогів, батьків ЗДО та продовжити роботу консультативних пунктів.

5. Керівникам  закладів дошкільної освіти:

5.1. Проектувати діяльність закладу з урахуванням пріоритетних напрямів освітньої діяльності ЗДО у 2018 – 2019 навчальному році.

5.2. Забезпечити системний підхід до організації методичної роботи, спрямовувати її на надання педагогу дієвої допомоги.

         5.3. Дотримуватися гранично допустимого навантаження на дитину в  закладах дошкільної освіти та навчально-виховних комплексах (наказ МОН України від 20.04.2015 № 446).

5.4. Створити безпечне комфортне середовище для збереження та зміцнення здоров’я дітей з раннього дитинства відповідно до наказу МОН України від 24.03 2016 № 234 «Про затвердження Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів».

5.5. Забезпечити особистісне зростання кожної дитини з урахуванням її задатків, здібностей, індивідуальних психічних і фізичних особливостей.

5.6. Проводити дослідження, спрямовані на забезпечення розвитку дитини, подальше становлення її особистості.

5.7. Дотримуватись етики взаємин дітей, педагогів і батьків, налагоджувати позитивну взаємодію між ними.

5.8. Сприяти участі педагогів ЗДО у міських, обласних, та всеукраїнських методичних заходах.

         5.9. Ураховувати результативність атестації працівників, участь у конкурсах, виставках, семінарах для заохочення росту педагогічної майстерності й результативності праці педагогів.

5.10. Про виконання означеного наказу інформувати ІМЦ до
24.05.2019 року.

         6. Контроль за виконанням наказу покласти на директора Інформаційно-методичного центру Плахотнікову Г.Д.

 

 

 

В.о. начальника управління

освіти і науки                                                                       Т.В. Дрига

 

 


 Участь у методичній роботі міста

Методичні об’єднання, семінари

Проблемні семінари для керівників

закладів дошкільної освіти

 

    1. Роль керівника в організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

        Листопад 2018 року,

        ЗДО № 17

    2. Формування економічної, екологічної, соціальної і здоров’язбережувальної компетентностностей дошкільників на основі впровадження ідей освіти для сталого розвитку.

                                                                                               Квітень 2019 року,

                                                                                              ЗДО № 14

    3. Співбесіда з керівниками ЗДО і НВК за підсумками навчального року.

                                                                                      Травень 2019 року,

                                                                                       управління освіти і науки

Наради керівників закладів дошкільної

освіти з поточних питань

(щомісячно, за окремим планом)

Методичні об’єднання вихователів-методистів дошкільних установ

 

    1. Майстер-класи у системі методичної роботи з педагогічними працівниками закладів дошкільної освіти .

                                                                                      Листопад  2018 року,

ЗДО № 26

    2. Забезпечення освітнього процесу наступності закладу дошкільної освіти – початкової школи в умовах реформування освіти.                                                 

                                                                                     Березень 2019 року,

                                                                                     ЗДО № 1

    3. Творчі звіти вихователів-методистів за підсумками навчального року.

                                                                                    Червень 2019 року,

                                                                                    ІМЦ

 

Семінари-практикуми для спеціалістів

 

      1. Керівників зображувальної діяльності:

Формування світогляду дошкільників засобами мистецтва в інтегрованому просторі закладу дошкільної освіти.

                                                                                    Лютий 2019 року,

                                                                                    ЗДО № 18

 

Методичні об’єднання музичних керівників

закладів дошкільної освіти

 

    1. Сучасні підходи до організації свят та розваг у ЗДО. Використання фольклору в різних видах діяльності як одна із складових розвитку творчої та креативної дитини.

Листопад 2018 року,

ЗДО № 27

    2. Організація музично-театралізованої діяльності з дітьми дошкільного віку. Використання різних видів театру.

Лютий 2019 року,

ЗДО № 12

    3. Фестиваль дитячої художньої самодіяльності «Дитячі мрії».

Квітень – травень

2019 року

 

Методичні об’єднання інструкторів фізичної культури та плавкерівників ЗДО

 

     1. Забезпечення високої якості дошкільної освіти шляхом використання інтерактивних форм роботи з фізичного виховання .

Грудень 2018 року,

ЗДО № 13

     2. Система фізичного виховання, спортивне тренування, корекції й творчого самовираження дошкільника з елементами фітнесу.

Квітень 2019 року,

ЗДО № 36

Методичні об’єднання вчителів-логопедів ЗДО

 

      1. Розвиток просодичних компонентів мовлення в дітей з порушенням мовленнєвого розвитку.

                                                                                               Грудень 2018 року,

                                                                                               ЗДО № 22

 

     2. Формування фонетико-фонематичних процесів у дітей дошкільного віку з порушенням мовлення.

Лютий  2019 року,

НВК № 42

 

     3. Мовленнєво-рухливі ігри як ефективний засіб корекції порушень мовлення в дітей дошкільного віку.

Квітень 2019 року,

ЗДО № 28

Методичні об’єднання вихователів груп раннього віку

 

      1. Мовленнєве зростання дитини раннього віку засобами художньо – естетичного спрямування.                                                                                   

                                                                            Листопад 2018 року,

                                                                                  ЗДО  № 5

    2. Художньо-продуктивна діяльність дітей раннього віку, як розвиток емоційного спрямування.

     Березень 2019 року,

     ЗДО № 32

Методичні об’єднання  вихователів груп молодшого та середнього віку

 

    1. Сучасна модель розвитку соціальної компетентності в дітей дошкільного віку.

                                                                                Листопад 2018 року,

                                                                                ЗДО № 38

    2. Розвиток мовленнєвої компетентності дітей дошкільного віку з використанням інноваційних освітніх технологій.

                                                                                     Березень 2019 року,

                                                                                ЗДО № 26

 

Методичні об’єднання вихователів груп старшого дошкільного віку

 

    1. Формування соціальної компетентності дитини в контексті наступності дошкільної та початкової освіти.

                                                                                   Листопад 2018 року,

                                                                                 НВК № 37

    2. Інтеграція пошуково-дослідницької діяльності з дітьми старшого дошкільного віку

 Березень 2019 року,

                                                                                 ЗДО № 19

Консультативний пункт

1. Організація і проведення інтерактивних форм роботи з батьками в умовах інклюзивної освіти.

                                                                                      Січень 2019 року

                                                                                       НВК № 34

 

Секційні засідання

   1. Секційне засідання  завідувачів ЗДО, директорів НВК.

   2. Секційне засідання вчителів-логопедів ЗДО, НВК   3. Секційне засідання вихователів груп старшого дошкільного віку дошкільних навчальних закладів міста, навчально-виховних комплексів

3. Секційне засідання вихователів груп старшого дошкільного віку ЗДО, НВК

 

 

4. Секційне засідання вихователів груп молодшого та середнього дошкільного віку ЗДО, НВК

  

 

 

5. Секційне засідання інструкторів з фізичної культури та плавкерівників ЗДО, НВК

  

6. Секційне засідання вихователів груп раннього віку ЗДО, НВК

  

7. Секційне засідання музичних керівників ЗДО, НВК

 

 

8. Секційне засідання вихователів – методистів ЗДО, НВК

ЗДО № 26 27.08.2018 р.

ДНЗ № 1 04.09.2018 р.

 

 

 

ДНЗ № 2

23.08.2018 р.

 

 

ДНЗ №27

22.08.2018 р.

 

 

 

 

ДНЗ № 34

06.09.2018

 

ДНЗ № 40

21.08.2018 р.

 

ДНЗ № 37

05.09.2018

 

ДНЗ № 5

17.08.2018

Завідувач

 

Вихователь-методист

 

 

 

Вихователі груп старшого дошкільного віку

Вихователі груп молодшого та середнього дошкільного віку

 

Інструктор з фізкультури

 

 

Вихователі груп раннього віку

 

Музичний керівник

 

Вихователь-методист

 

 

                                                                                                                                              


Поради для вихователів

  • 1. Уже на початку навчального року встановіть тісний контакт з батьками своїх вихованців,запишіть їхні побажання. Зафіксуйте і власні уявлення щодо проблем кожного конкретного малюка.
  • 2. Коли в групу приходять новачки,дайте можливість іншим вихованцям самостійно пояснити новоприбулим правила поведінки в Д.Н.З. Доручіть комусь із активних дітей розпитати новачка,ближче познайомитися з ним,а потім вже познайомте з ним усіх інших дітей.
  • 3. Ознайомлюючи дітей з правилами поведінки в групі,проведіть гру-заняття,де можна використати ці правила. В такий спосіб кожна дитина зможе чітко уявити, що від неї вимагається.
  • 4. Стежте, щоб встановлені правила не призводили до емоційного чи фізичного приниження когось із дітей його однолітками.
  • 5. Придумайте для окремих дітей умовний»секретний сигнал», який нагадував би їм про те,що вони зробили щось не так і треба негайно підкоритися правилу.
  • 6. Використовуйте   умовні знаки з кольорового паперу,щоб сигналізувати не словом,а знаком про необхідність зміни поведінки дітей у групі на певний період ,наприклад:гово- рити не можна-червоний прямокутник;говорити дозволя- еться-синій прямокутник;можна вільно гратися будь-якими іграшками-зелений прямокутник.
  • 7. На  заняттях використовуйте прийом гуманної особистісно орієнтованої педагогіки співробітництва - «відповідь на вушко»
  • 8. Заохочуйте прагнення дітей використовувати вже набуті знання для самостійного розв'язання незнайомих завдань даючи  "умовний сигнал:"час ризикувати-кружок,поділений навпіл:одна половина червоного кольору,а друга-чорного. 
  • 9. Обговорюйте разом з дітьми різноманітні способи виходу із ситуацій,які сталися чи могли б статися у житті групи. Допоможіть дітям оцінити,якою мірою консруктивний вибір кожного з них.
  • 10. Надайте     можливість визначити їхні страхи.Обговоріть з ними різноманітні випадки,які продемонстрували б:те,чого вони бояться,насправді зовсім не страшне.
  • 11.  Створюйте   умови,що сприяютьвстановленню та розвитку дружніх,приязних стосунків між дітьми. Проведіть гру «Ланцюжок компліментів»,педагог говорить комплімент одному з учасників гри ,той дякує і говорить комплімент наступному гравцю.В такий спосіб кожна дитина зможе потренуватися в умінні знаходити в людях, які її оточують,гарні риси і щиро їм про це говорити.
  • 12.  Придумайте разом з дітьми різноманітні способи похвали чи вираження прихильності.
  • 13. Проводьте один раз на тиждень «день гарного настрою» , «день усмішки» тощо.
  • 14 .Визначте відразу дітей, які схильні усамітнюватися,і стежте,щоб інші малята не забували запрошувати їх до свого товариства.

Атестація педагогічних працівників




 
 


 

СУМСЬКА    МІСЬКА     РАДА

УПРАВЛІННЯ  ОСВІТИ І НАУКИ

вул. Харківська, 35, м. Суми, 40035, тел. факс (0542) 32-78-05

E-mail: osvita@smr.gov.ua  

 

04.01.2018 № 13.01-18/28

 

Керівникам закладів дошкільної освіти

 

Щодо атестації вихователів

закладів дошкільної освіти

 

У зв’язку зі зверненням представників закладів дошкільної освіти до Міністерства освіти і науки України щодо атестації педагогічних працівників, які працюють у дошкільних закладах не за фахом, управління освіти і науки Сумської міської ради роз’яснює.

Відповідно до розділу ІІІ статті 26 Закону України «Про освіту» від 05.09.2017 № 2145-ІІІ та частини третьої статті 31 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2011 № 2608-ІІІ призначення на посаду педагогічних працівників державного й комунального закладу дошкільної освіти належить до повноважень керівника закладу освіти. Також, саме він здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти.

Атестація педагогічних працівників регламентована Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 № 930 та змін до Типового положення, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 08.08.2013 № 1135 (далі – Типове положення).

Пунктом 4.1 Типового положення встановлено, що атестація на відповідність займаній посаді з присвоєнням кваліфікаційних категорій проводиться щодо вихователів, які мають вищу педагогічну або іншу вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста або магістра (далі – повна вища освіта), зокрема: повну вищу педагогічну освіту зі спеціальності дошкільна освіта, дошкільне виховання або які мають дві освіти, одна з яких – неповна вища педагогічна або базова педагогічна з цієї самої спеціальності, а друга – повна вища педагогічна освіта за іншим фахом.

Типове положення поширюється на всіх без винятку педагогічних працівників та передбачає можливість присвоєння кваліфікаційних категорій педагогічним працівникам, які не мають відповідної повної вищої педагогічної освіти.

Пунктом 4.10. Типового положення  визначено, що педагогічні працівники з повною вищою педагогічною або іншою повною вищою освітою, які до набрання чинності Законами України “Про дошкільну освіту”, “Про загальну середню освіту”, “Про професійно-технічну освіту”, “Про вищу освіту” працювали й  продовжують працювати у навчальних та інших закладах не за фахом, атестуються на відповідність займаній посаді з присвоєнням кваліфікаційних категорій та педагогічних звань як такі, що мають відповідну освіту, а пунктом 3.26 передбачено, що особи з повною вищою педагогічною освітою або іншою повною вищою освітою, атестуються як такі, що мають відповідну освіту, якщо вони прийняті  на посади педагогічних працівників за спеціальностями, фахівці з яких не готувалися вищими навчальними закладами або підготовлені у недостатній кількості, за умови проходження ними підвищення кваліфікації.

Оскільки рішення про призначення на посади педагогічних працівників закладу дошкільної освіти приймає керівник, він має вжити всіх можливих заходів для призначення на ці посади працівників з відповідною освітою. Лише у виключних випадках для забезпечення організації освітнього процесу та у разі відсутності фахівців із відповідною освітою на посади педагогічних працівників можуть прийматися особи з іншою педагогічною освітою.

 

 

 

Начальник управління освіти і науки                                А.М. Данильченко