Музикотерапія допоможе дітям із особливими освітніми потребами

  У сучасній педагогічній та психологічній літературі та практиці ми все частіше зустрічаємо зацікавленість науковців і практиків щодо закономірностей формування особистості дитини з вадами психофізичного розвитку засобами впливу різноманітних психокорекційних методик на їхню емоційно-вольову сферу.

Однією з таких арттерапевтичних методик є музикотерапія, яка доволі широко використовується в сучасній психологічній практиці як один із найефективніших методів психотерапії. Музична психотерапія представляє собою метод, що використовує музику як засіб корекції.

Такі заняття потребують спеціальної попередньої підготовки дитини. Перебування в тихій, спокійній атмосфері кабінету психолога, зручне розташування на килимі або канапі налаштовує дитину на сприйняття певного музичного твору/ Діти з полісенсорними порушеннями краще сприймають звуки живої природи, що притаманно їхньому місцю проживання. Наприклад, звуки лісу, струмка, пташиний спів, шум дощу в аудіозаписах сприймаються краще, аніж шум морського прибою чи крики морських чайок. Для зняття психоемоційного збудження використовуються на заняттях колискові пісні («Колискова для кота» В. Ігнатьєва, українська народна «Ой, спи, дитя», «Киця» В. Вітліна) та музика Ф. Шопена і П. Чайковського (творам саме цих композиторів надають перевагу діти).

Для того, щоб зняти психоемоційну напругу у дітей, застосовується на заняттях методичний прийом, який дозволяє використати «живу» музику як засіб комунікації, що дає також можливість дитині в такий спосіб позбутися негативних емоцій.

Сеанси музикотерапії дозволяють заспокоїти або активізувати, зацікавити дитину, допомогти встановити контакт між нею і психологом, педагогом, розвинути комунікативні можливості, сприяють формуванню почуттів реагування та впливають на розвиток вищих психічних функцій.