Діагностика соціально-морального розвитку (старша-підготує. гр).

Критерії

Діагностичні методики

Дитина і дорослі

1. Має знання про загальному ході вікового розвитку людини: немовля, дошкільник, школяр, молодий чоловік, літній чоловік.

2. Має уявлення про різноманіття соціальних ролей, виконуваних дорослими (жінка, любляча мати, трудівниця, у вільний від роботи час має хобі, захоплення).

3. Має уявлення про різноманіття народів світу, деякі особливості зовнішнього вигляду, національного одягу.

4. Має уявлення про те, що від поведінки дітей залежить настрій і почуття дорослих.

5. Має уявлення про культурні традиції своєї родини.

6.Впізнає і називає різні емоційні стану дорослого по міміці, жестах, позі.

7. Правильно розуміє слова, що виражають моральну оцінку якостей особистості (добрий, чемний, працьовитий, чуйний, турботливий, правдивий, сміливий).

8. Має уявлення про те, як утворюються та по батькові доросле ім'я людини.

1. Д/упр. "Виклади ланцюжок". Питання: Хто старший? Хто молодший? Хто найстарший?

2. Інд. Бесіди з дітьми: Як мама піклується про тебе? Де вона працює? Що вона розповідала про роботу? Ніж мама любить займатися у вільний час?

3. Інд. Бесіда з дитиною: Як називається наша планета? Які країни світу ти знаєш? Вихователь пропонує показати на картинці людей різних народів світу і назвати їх.

4. Спостереження за дитиною в повсякденному житті, аналіз побутових ситуацій.

5. Інд. бесіда з дитиною: Як ви зустрічаєте Новий рік? Інші свята? Чи є у вашій сім'ї щось таке, чого немає в інших сім'ях?

6. Розглядання іл. із зображенням різних емоційних станів. Що відчуває ця людина? Спостереження за дитиною в повсякденному житті.

7. Читання худ. літератури. Оцінка якостей особистості персонажів. (Червона шапочка добра або хитра? І т. д.)

8. Питання: Дівчинку звати Оля. Як її будуть кликати, коли вона виросте? У Вови тата звати Олексій. Як буде повне ім'я Вови, коли він виросте?

Дитина і однолітки.

1. Має уявлення про деякі характерні особливості дітей різного віку та статі, деяких характерних особливостях їх зовнішнього вигляду, улюблених заняттях.

2. Має уявлення про деякі особливості характеру та поведінки своїх однолітків.

3. Впізнає і називає різні емоційні стани однолітка по міміці, жестах, позі.

1. Гра "кому?". Пропонується набір картинок із зображенням хлопчика, дівчинки, дитини, підлітка. Набір предметних картинок: соска, машина, лялька, портфель. Пропонується розкласти картинки по парам.

2. Питання: Хто самий уважний в групі? Хто ніколи не запізнюється? Хто не любить розчісувати? У кого кучеряве волосся і т. д.

3. Розглядання іл. з різними емоційними станами: Що відчуває дитина? Що він робить? Спостереження за дитиною в повсякденному житті.

 

Ставлення дитини до самої себе.

1. Знає своє ім'я, прізвище, по батькові, стать, вік, дату народження, номер телефону, місце роботи батьків.

2. Знає про призначення деяких внутрішніх органів людини і умови їх нормального функціонування.

3. Знає правила користування електроприладами, знає як надати першу медичну допомогу.

4. Знає окремі правила дорожнього руху.

5. Знає свій родовід.

6. Знає деякі відомості про історію Волгограда, пам'ятки, головні вулиці.

7. Має уявлення про школу, життя школяра.

1. Індивідуальна бесіда з дитиною.

2. Робота з ілюстраціями: Покажи, де серце, легені і т. д. Навіщо людині ...? Як зберегти здоров'я? Що можна робити і чого не можна?

3. Питання по картинці. Набір предметних картинок із зображенням електроприладів. Питання: Що це? Як правильно користуватися? Чого не можна робити? Якщо трапилася біда, що робити?

4. Д/І на правила дорожнього руху.

5. Питання: Як звуть бабусь (дідусів)? Скільки у них дітей? Як звали їх мам (пап)? Ким вони були?

6. Розглядання ілюстрацій про р. Волгограді, питання: Як називається місто, де ти живеш? Які знаєш пам'ятники, вулиці? І т. д.

7. Бесіда: Що роблять у школі? Як називаються заняття в школі? Як називається шкільна сумка? Як проходить день школяра?

  

 

Рівні освоєння.

НИЗЬКИЙ: Поведінка дитини хитливо, ситуативно. Хоча він має уявлення про окремі правила культури поведінки, звичка самостійно слідувати їм не склалася. Дитина відчуває труднощі в спілкуванні, пов'язані з невмінням враховувати позицію партнера. Слабо орієнтується в емоційних станах оточуючих. Поряд з добрими вчинками часто спостерігається негативне поведінка.

СЕРЕДНІЙ: Поведінка і спілкування дитини позитивно спрямовані. Він має уявлення про культуру поведінки і виконує їх в звичній обстановці, проте в нових умовах може відчувати скутість і вимагати підтримки дорослого. У спілкуванні прагне до узгоджених дій. Здійснює елементарний самоконтроль. Уважний до емоційного стану інших, виявляє співчуття. Висловлює інтерес і прагнення до свого майбутнього (навчання в школі).

ВИСОКИЙ: Поведінка і спілкування дитини стійке та позитивно спрямоване. Дитина добре орієнтований правила культури поведінки, володіє різними способами культурної поведінки. Охоче вступає в спілкування. Вміє сам висунути ідеї, план дій, організувати партнерів. Правильно розуміє емоційний стан людей, активно висловлює готовність допомогти. Націлений на самостійність. Проявляє активний інтерес до світу, до свого майбутнього становища школяра, прагне оволодіти грамотою.