Діагностика соціально - морального розвитку дітей (мол. - сер. гр).

Критерії

Діагностичні методики

Дитина і дорослі

1. Розуміє відмінності дорослих людей за статевою ознакою (тато, мама, бабуся, дідусь, хлопчик, дівчинка).

2. Показує і називає основні частини тіла, обличчя людини.

3. Пов'язує емоційні стани з певними діями і словами дорослого.

4. Виділяє на картинках факти доброго ставлення дорослих до дітей, і навпаки.

Завдання: Показати і назвати на фотографії членів сім'ї.

Завдання: Показати і назвати по картинці основні частини тіла, обличчя людини.

Спостереження за дитиною.

Д/і "Добре-погано". Хід: По сюжетних картинок дітям пропонується оцінити вчинки дорослих та дітей по відношенню одне до одного.

Дитина і однолітки

1. Знає і розрізняє зображення дітей за статевою ознакою (хлопчик, дівчинка).

2. Знає і називає імена дітей своєї групи.

3. Знає і розрізняє елементарні стану дітей своєї групи (плаче, сміється, радіє).

4. Розуміє вчинки інших дітей.

5. Може висловити свої припущення в проблемно-ігрових ситуаціях.

Завдання: Вибрати картинки, де зображено хлопчик (дівчинка).

Завдання: Назвати дітей своєї групи по імені.

Д/і "Настрій". Дітям пропонується набір сюжетних картинок з різним емоційним станом. Завдання: визначити настрій.

Дітям пропонується набір сюжетних картинок. Завдання: Покажи картинки, де хлопчик (дівчинка) надійшов (а) добре (погано).

Дітям пропонуються ситуації на вибір вихователя, наприклад, "Наш зайчик поранив лапку". Що робити?

Ставлення дитини до самої себе

1. Знає своє ім'я, прізвище. Стать, вік, ім'я, по батькові вихователів, найближчих родичів.

2. Задає питання при освоєнні нового дії, а також питання про навколишньої дійсності: "Для чого це?", "Чому?", "Як?", "Де?".

Бесіда з дитиною "Розкажи про себе і своєї сім'ї".

Спостереження за дитиною.

 

 

Рівні освоєння.

НИЗЬКИЙ: Дитина виявляє страх і недовіра до оточуючих. Контакти з однолітками нетривалі, часто конфліктує з ними. Дитина погано розрізняє людей за статевою ознакою. Не розрізняє елементарні емоційні стани. Не диференціює вчинки дорослих і дітей. Загальне емоційний стан нестійкий.

СЕРЕДНІЙ: Дитина привітний з оточуючими, проявляє активний інтерес до слів і дій дорослих і дітей. За показом і спонукання дорослих повторює позитивні дії та емоційно відгукується на яскраво виражений стан близьких. Більшість завдань виконує вірно.

ВИСОКИЙ: Всі завдання виконує правильно. Дитина виявляє активність у спілкуванні з оточуючими, охоче включається в спільну діяльність. Відноситься до однолітків дружелюбно, правильно реагує на яскраво виражені емоційні стани оточуючих.