"Моторика руки і колір нерозривно пов'язані"

"Розум дитини - на кінчиках її пальців"

В. І. Сухомлинський.

Як відомо вже давно, малювання є одним з найважливіших засобів пізнання великого світу і розвитку знань естетичного сприйняття. І адже воно нерозривно пов'язане з творчої діяль - ністю дитини. Дитяче малювання - укладає в собі дуже великі можливості. Воно є засобом емоційного, естетичного, розумового розвитку дітей. У процесі малювання удосконалюються всі психічні функції: пам'ять, уяву, зорове сприйняття - розвиток окоміру, мислення - вміння аналізувати, порівнювати, сенсорне сприйняття, у дітей удосконалюється естетичне воспритие, художній смак, розвивається спостережливість, творчі здібності. Малюнок - продукт образотворчої діяльності дитини, він дозволяє виділити основні проблеми в процесі изодеятельности, але і з іншого боку - знайти шляхи їх вирішення.

Однією з найважливіших проблем в малюванні - є недостатній розвиток дрібної моторики, і дрібної моторики рук. І адже це зустрічається практично у всіх дітей. А це багато в чому стримує хід і творчості, і загальний рівень сенсорного розвитку, в особливості мова і мислення.

Як ми вже знаємо, м'язи рук виконують три основні функції:

1.Органів пізнання.

2.Органів руху.

3.Акумуляторів руху(і м'язів та інших органів).

Якщо дитина грається іграшкою, то м'язи та шкіра рук в цей час і змушують мозок, і очі відчувати, бачити, запам'ятовувати, розрізняти: Руки не просто чіпають, вони пізнають, а мозок фіксує відчуття і сприйняття, поєднуючи їх із зоровим, нюховим, слуховим в складні образи: Сучасні вчені стверджують - робота пальців розвиває мова. Звідси висновок: дітям малювати необхідно так само як і розмовляти. Ну а для того щоб розвинути кисті, в роботі слід використовувати різні пальчикові гімнастики. Вони можуть бути і у віршованій формі, а можна придумати самим, що - небудь оригінальне. Наприклад: тактильні відчуття, які так

необхідні дітям протягом дня, можна при допомогою ігор - масажу втілити в дійсність.

Дівчатка збираються поїхати на вечірку до ляльки Барбі, ну а щоб виглядати краще за всіх, вони одягаються, вбираються, фарбуються і т. д.", роблять зачіску - легкий масаж голови, вдели сережки - масаж мочок вух, і т. д. З хлопчиками аналогічна гра.

А скільки ігор створено для того, щоб дитина могла обстежити руками, це і "Чарівний мішечок", і "Що лежить у чорному ящику". Було б лише бажання.

Протягом усього дошкільного віку, розвиток моторики руки грає величезне значення для розвитку творчості дітей. А так як дітям потрібно малювати, то і колір грає величезне значення для розвитку творчості дітей. Адже саме яскраві кольори стимулює у дітей бажання взяти в руки або олівець, або фарби. В образотворчій діяльності на дітей справляють величезне враження кольори матеріалів, якими вони збираються користуватися. Порізному ставляться діти до передачі кольору в малюнку. Деякі діти виявляють до нього великий інтерес, використовують колір як засіб прикраси всього малюнка. Для кого - то колір як би не існує, вони все вирішують одним тоном. Це можна побачити в молодшому віці у дітей яким лише б намалювати. Ну а деякі, вже в деякі кольори просто закохуються, це видно в їх малюнках, і навіть в одязі (старший дошкільний вік), діти сприймають колір захоплено, радіють яскравою забарвленням, помічають ці кольори у предметах, які їх оточують. Розглядаючи малюнки дітей, можна побачити, що діти не вважають обов'язковим, щоб колір малюнку відповідав справжній забарвленні якого - небудь предмета. Але це зовсім не означає, що дитина дальтонік, або у нього якісь відхилення, просто так йому захотілося.

Дитина побачив свою красу. Колір, видозмінюючись, збагачуючись, надовго залишається дуже важливою в образотворчої діяльності дітей.